Uque Kids Station

Uque Kids Station
A Station of Gorgeous and Fabulous Babies and Kids Apparel

Jumaat, 28 Julai 2023

Penilaian Akreditasi MSQH Edisi ke 6 Hospital Segamat 24-26 Julai 2023

 hah..panjang berjela tajuk.. kali ni aku nak coret pengalaman sepanjang handle proses akreditasi Hosp Segamat kali ni.. walaupun aku bukan pic full time, aku dilantik sebagai external team utk Akre oleh En Afif.. akulah tukang print segala mcm document, dari pelan kebakaran, papan tanda sampailah profile hospital, tag pelawat, polisi setap jabatan yag wujud kat hospital tu.. kira betul2 tulang belakang akre ni.. sampai korek2 fail tahun dulu2 utk cari surat dan nombor fail tu..

Mujurlah kali ni dah ada si Yumi, Po baru yg ganti En Remy, so dapatlah bantuan yg betul2.. cepat jer kerja jalan.. itu yg seronok..sebab byk sungguh nak kena laminate

yg tak seronok, aku ler kena hadap bila caterer ada masalah.. selama 3 hari asyik kena jerit dgn cc Saharudin.. yg aku pelik hangin jer orang tua tu.. benda kecik2 pun nak hangin.. lama2 aku fed up.. aku buat ikut cara aku jer.. aku yg deal dgn Ain.. elok aku dah order semua.. sampai hari yg pertama tu, Ain terlupa buat order utk pengiring sebab sibukkan order VIP.. 

pada aku ok jer.. sbb ternyata memang salah caterer, tapi cc kata mcm2.. Pengarah marah laa,.. staf bising laa.. padahal aku riki2 dgn kak Nisa yg jadi pengiring, takde pun diorg marah2 sgt..sbb diorg sendiri tatau ada sediakan sarapan.. Ain dah berusaha sehabis baik cuba masakkan lauk tengahari utk staf pengiring dan trouboeshooter walaupun terlewat sikit..dpt makan dlm pukul 2ptg.. cc paksa aku suruh Ain masak lagi minum petang sbb nak ganti sarapan yg takde supply tu.. ok.. aku turutkan... masa tu Ain kata dia cuba sbb dapur tgh kena audit.. cc wassap aku, dia kata kalau lambat pukul 4 tak dpt, tak payah.. mana aku tak hangin, aku punyalah sampai call En Eddy kerana arahan dia tu.. tak bertimbangrasa punya boss.. memang sakit hati.. akhirnya Ain berjaya jugak settlekan minum petang tu walau bagi mee bodoh jer..

Ada sorang surveyor ni agak cerewet orangnya, tapi mukanya manis.. badan agak berisi.. dia komplen taknk creamer, nak nescafe O.. jadi kami usahakan.. aku bgtau cc, dia suruh aku suruh Bullah pegi cari..takde jual nescafe O dlm pack, yg ada dlm botol je.. cc kata taknk, tapi aku decide bgtau Bullah..beli jer yg tu.. kalau beli yg pack dah satu hal nak cari bekas letak pulak.. alhamdulillah dapat dan org tu suka, lepastu dia nak susu segar full cream/low fat.. ku turutkan jua..

Masuk hari ke 3, kitorg dah rasa penat sungguh melayan karenah org.. tapi dalam pada itu mcm2 perkara baru aku belajar:-

1) Org level2 VIP tapi dah agak berusia ni, sgt sukakan kopi, tapi taknk creamer..nk susu segar..

2) Diorg juga tak suka minum manis2.. jadi order Kopi tanpa gula, biar diorg letak sendiri

3) Air manis kordial tu sgtlah diorg tak suka, jadi kita tukar air detox - air lemon pudina... air lemon serai... alhamdulillah laku air mcm tu

4) Stok air mineral kena sediakan sentiasa

5) Air susu kena tuang dalam bekas atau cawan, jgn bagi kotak susu tu kat dia.. dia nak minum direct dari kotak tu segan agaknya.. (Yg ni Wati yg kena)

6) nak kena tanya diorg nk minum air apa, part ni leceh sebab aku tak suka layan org..gigil2 tangan nk tuang air tu oiii..

7) rasanya minum petang meehoon goreng tu mcm tak berapa best..

PRO

1) Diorg suka lontong goreng, katanya kat Johor jer ada (bangga sekejap)

2) diorg suka durian

3) lauk ikan baung masak lemak pun favorite diorg, licin takde tinggal sikit pun

CONS

1) bila pakai thermo pot baru, kena ulang2 isi air dan bilas dgn air panas..kalau tak bau air tak sedap.. org tu kata bau sabun, padahal bau bekas baru guna

2) guna jer air coway atau air mineral, jgn guna air paip

3) lepas diorg makan, kena clearkan pinggan dan letak tepi (depan bilik Mr Johan) sbb caterer ambil pinggan lambat..hari ke 2 tu aku kena jerit lagi dgn cc sbb bila dia datang pagi tu, pinggan makan roti jala petang semlmnya betul di ambil lagi.. bukan salah aku..aku dah call..masalahnya kita dah balik..mana kita tahu diorg ambil ke tak, betul tak?

4) bila minum petang kat Dewan, kena standby mcm2, extra pinggan, tisu, plastik nk bungkus mknn, getah ikat, alas goblet dan cawan goblet..extra air mineral..dan lepas ni, stok gula dan susu segar pun kena ada..

Mcm2 brg tertinggal, mujur masa tu aku terfikir awal, jadi aku letak kunci kat tempat pen..so Bullah boleh terus grab bila diperlukan..

Akhirnya, setelah mcm2 dugaan yg kami hadap, salah seorg surveyor tu jumpa kami dan ucap terima kasih atas layanan yg superb.. masa tu terasa hilang lelah.. seyum sampai ke telinga walaupun boss sendiri takde ucap terima kasih kecuali Pengarah..

mlm tu cc wish terima kasih dan mohon maaf dlm group wassap geng Admin.. tapi aku cuma balas.. gambar aku dah hangus kena fire dgn cc..

aku marah? of coz.. tapi malas nk pjg2 cerita.. pagi esoknya Khamis, Wati minta izin kitorg gi keluar makan bertiga.. so kitorg pegilah mkn kat Jalan pemuda tu.. lepas gian Wati order kueytiaw basah ayam..aku order nasi ayam berlada.. selera makan..si yumi siap order kuih lagi..pastu mcm biasalah dia mkn tak habis..

Balik tu, kitorg dah rancang nk kemas sarung kerusi tu, lipat betul2 bagi muat simpan dalam bekasnya.. tapi sebab keje aku byk belum settle, aku ingat Yumi bolehlah naik.. sekali cc tak bagi.. aku pun pelik sbb takde pun ramai org datang nk fotostat.. Wati terus naik hangin.. dia ckp dia manusia bukan Robot.. Allahu sedihnya.. aku geram betul dgn cc ni.. aku tau Wati kecik hati sgt.. sebut pasal kecik hati, aku pun belum maafkan dia lagi.. selama ni semua yg dia suruh aku buat.. tapi sampai hati dia marah2 kat aku.. Wati dah nekad taknk berbaik dgn cc lagi.. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...